Zařizujeme si kancelář

19.7.2007 | Redakce Hyperbydlení.cz | Kanceláře | Komentářů 0 |

Skutečnost, že člověk v současné době tráví v kanceláři stále více času, způsobila zvýšené nároky na vybavení kanceláří kvalitním, pohodlným i oku lahodícím nábytkem. Zároveň s tím přišel i věk počítačů a s nimi související počítačové stolky či další stolky na počítačové komponenty.

Kancelář dneška je vlastně továrnou na myšlenky. Stejně jako v průmyslovém objektu vzniká finální výrobek, v kanceláři se tvoří myšlenka, idea, koncept výrobku a organizuje se jeho vznik. Chceme-li si vytvořit inspirativní pracovní prostředí, ať už doma jako takzvaný home office nebo ve firmě, musíme nejprve upřesnit své požadavky. Nad zařízením kanceláře se musíme zamyslet nejen ze svého pohledu, pro který bude důležité pohodlí, zdravotní nezávadnost a barevnost, ale i s ohledem na návštěvníka, klienta nebo obchodního partnera. Položit si otázku jakou atmosférou na něj zapůsobí naše kancelář. Naše doba je banální a je třeba vycházet z toho, že první dojem znamená mnoho.

Správné uspořádání a dobrá nálada

Levným a nepohodlným nábytkem a zařízením můžete vzbudit dojem dočasnosti a nesolidnosti. Klíčem k luxusnímu zařízení již není za nový „speciální“ nábytek utratit velké peníze, ale uspořádat prostor nově za použití stávajících prvků. Jedním z důležitých faktorů úspěchu každé firmy je stabilní pohoda a emoční energie zaměstnanců.

Každý by měl mít své „správné“ místo

Kancelář vzdálená nejvíce od hlavního vchodu směrem nahoru je považována za nejdůležitější. Kolem ní by v relativně snadném dosahu měly být kanceláře či pracovní místa nejbližších spolupracovníků. Ovšem pozor na lidi, kteří by rozhodnutí firmy měli přenášet dále na své kolektivy. Ti by měli být buď přítomni s nimi, nebo alespoň ve středu budovy, aby se k nim všichni snadno a rychle dostali. V kanceláři by pokud možno mělo být přítomno denní světlo a živé květiny. Když naopak nic v kanceláři není, je vhodné alespoň květiny nahradit stejně kvalitními umělými náhražkami.

Začínáme vybavovat

Základem klasické kanceláře je stůl a židle. Poloha stolu vždy závisí na prostorové dispozici celé kanceláře. Za posledních 15 let se naprosto změnil systém práce v kancelářích, a to významně ovlivnilo také jejich podobu. Celosvětovým trendem je zmenšování plochy pracovního místa a s tím spojený požadavek na flexibilitu uspořádání. Řada výrobců nábytku začala do své produkce zařazovat například konferenční či pracovní stoly na kolečkách.

Nábytek na tělo

U některých typů kancelářských stolů už je možné měnit jejich výšku. Můžeme si tedy kancelář libovolně přizpůsobit podle svých momentálních potřeb. Pracovní stůl je dnes nejčastěji také stolem pro počítač. Pokud je příliš malý, je nutné pořídit pro počítač samostatný stolek. Ten pak doplňuje prostor určený pro tiskárnu, scanner či další počítačové komponenty. Pro moderní kancelářské stoly je typická široká škála tvarů stolových desek, posuvná deska pro snadnou elektrifikaci a manipulaci s kabely. Setkáváme se zde i se zachováním nastavitelnosti výšky pracovních ploch při napojování dalších stolových prvků. Volnost pohybu nohou pod spojenými stoly je zde zajištěná variabilitou podnoží.

Židle jako svícen

Myslet je nutné i na kvalitní pracovní židle. Vzhledem k tomu, že se na kancelářské židli tráví většina času v kanceláři, měla by mít nastavitelnou výšku, případně synchronní mechaniku. Kvalitní typy židlí mají pětiramenné podnoží s volitelnými kolečky na rovný nebo hrubší povrch, vybírat lze varianty bez koleček, s kluzáky nebo na běžných nohách. Při výběru ergonomické židle je třeba se řídit především zdravým rozumem a nenechat se dezorientovat chaotickou nabídkou některých firem. Při nákupu většího množství židlí, nebo u dražšího řešení, se nebojte žádat vzorek k zapůjčení. Dobrý prodejce aut vám také nabídne zkušební jízdu, než se rozhodnete pro určitý model. Další nábytek v kanceláři se liší podle toho, k čemu daná místnost slouží. Pokud se v ní povedou pracovní jednání a je-li dostatečně velká, bývá její součástí obvykle strohý rovný stůl se židlemi či konferenční stolek s křesly a sedací soupravou.



Text: Vladimír Iliev

Foto: Vitra







Související nabídky


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /data/domains1/vx263000/public/www_root/clanek_detail.php on line 448


Diskutovat Tisknout článek

Hodnocení článku

hlasů: 8

Diskuze

Článek Zařizujeme si kancelář zatím nikdo nekomentoval. Buďte první!

počet příspěvků: 0

Zobrazit diskuzi » Přidat příspěvek

Najděte si své bydlení

Vybírejte z více jak 114000 nemovitostí v ČR

Nemovitost

Kraj

Obsahuje text

Poradna

Legislativa

 Poradce Hyperbydlení

Vaše dotazy zodpoví
Poradce Hyperbydlení

Otázek: 111 Vložit dotaz

veletrhy

Veletrhy - foto, Vše pro stavbu a interiér najdou návštěvníci na březnovém souboru veletrhů, Hyperbydleni.cz

Vše pro stavbu a inter...

01.03.2017

Stovky českých i zahraničních společností se...

Veletrhy - foto, Nakupte dárky na Vánoce na největším předvánočním veletrhu STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY, Hyperbydleni.cz

Nakupte dárky na Vánoc...

29.11.2016

Chcete pořídit svým nejbližším pod stromeček...

Veletrhy - foto, Veletrh FOR INTERIOR představí kvalitní a originální nábytek a bytové doplňky, Hyperbydleni.cz

Veletrh FOR INTERIOR p...

19.09.2016

Největší podzimní veletrh nábytku, interiérů a...

Veletrhy - foto, Podzimní veletrh dekorací představí nejnovější trendy, Hyperbydleni.cz

Podzimní veletrh dekor...

02.09.2016

Patříte mezi odborníky a obchodníky v oboru...

Další veletrhy »

Články z našich webů

vlevo
vpravo