Jak podpořit prodej domu?

8.10.2013 | Mgr. Monika Kovačková | Domy | Komentářů 0 |

Prodej domu je v současné době jako sázka do loterie – nevíte, za jak dlouho uspějete a zda vůbec a na jakou částku se v případě zdárného prodeje můžete těšit. Úspěšnost prodeje domu je závislá hned na několika vnějších faktorech, především na aktuálním stavu ekonomiky. Svou roli hraje také roční doba a -ať chceme nebo ne- i kus štěstí.

Jak podpořit prodej domu?  - foto, Hyperbydleni.cz

Přes vliv vnějších podmínek, které neovlivníte, existují některé osvědčené rady, které by vám s prodejem domu mohly pomoci:

45 sekund

Podle výzkumu máte pouhých 45 sekund na to, abyste na kupce udělali dobrý dojem. Tak krátkou dobu totiž trvá vytvoření prvního dojmu, který je nejsilnější a jen stěží ho něco změní. Zaměřte se tedy především na exteriér domu, jako je plot, zahrada, vstupní cesta a dveře, stejně jako na vstupní halu či chodbu, a ujistěte se, že působí opravdu příjemným a útulným dojmem.

Kupující se rozhodují nejen podle svého dojmu z domu, ale také podle toho, jaký dojem mají z vás. Všichni se cítíme dobře v milé a přátelské společnosti a atmosféře. Pozitivní energii, kterou na ně zapůsobíte, budou kupci nevědomky spojovat i s domem a budou ho tak snadněji považovat za perfektní místo k životu.

Jak podpořit prodej domu? , fotka

 

Výběr domu je jako výběr partnera

I když se srovnávání výběru bydlení s výběrem životního partnera jeví jako nemístné, pravdou je, že v obou situacích hrají důležitou roli emoce a vizuální atraktivita. O koupi domu tedy rozhodne to, zda se nám líbí, jak na nás působí a jaké emoce v nás vyvolává. V případě, že se váš dům nemůže pochlubit tou nejkrásnější slupkou, je třeba nalákat kupující na jeho jiné kvality, které nejsou na první pohled tak viditelné. Uklizený a útulný dům sálající milující a přátelskou atmosférou jistě v konkurenci obstojí. Požadovaného efektu dosáhnete pomocí dokonale uklizeného prostoru, svěží vůně, živých květin ve vázách, veselých fotografií a plakátů a drobností, jakými jsou bylinky na kuchyňském okně, skleněné nádoby s domácími sušenkami nebo pohodlná křesílka na terase.

Jak podpořit prodej domu? , fotka

 

Ať je váš dům vidět!

Postarejte se o to, aby váš dům byl v záplavě rodinných domů ze sousedství nepřehlédnutelný. Natřete plot, branku a vstupní dveře (nemusíte se bát užít i výraznější barvy), zastřihnete keře, posekejte trávu a kolem příchodové cesty vysázejte spousty pestrobarevných květin. Takováto proměna je finančně nenáročná, ale vysoce působivá. Každý kupec se při rozhodování řídí především srovnáváním, a pokud bude váš dům to nejhezčí, co široko daleko uvidí, máte plusové body.

Berte svůj dům jako produkt

Buďte připraveni a prezentujte svůj dům jako profesionální obchodník. Předem si ujasněte následující otázky: Proč by měl spotřebitel koupit váš produkt? V čem je váš produkt lepší než ostatní produkty? Co spotřebiteli produkt přinese, jak ho obohatí? Jestliže budete znát odpovědi na tyto otázky, můžete svůj dům budoucím majitelů vylíčit v nejlepších barvách. Když prodáváte dům, prodáváte zároveň určitý životní styl a příběh – zjistěte, jaký způsob života vyznávají zájemci a co od nového bydlení očekávají. Prezentaci domu pak přizpůsobte jejich požadavkům.

Nezapomeňte na skutečnost, že dnešní zájemci o koupi jsou velmi vzdělaní: prohledávají nabídky, sledují trendy moderního bydlení a mají jasnou představu, co chtějí. Stejně vzdělaní byste měli být i vy: znát současné trendy na trhu, mít přehled o konkurenci a vědět, jaká je poptávka. Pak můžete na svém domu vyzdvihnout ty vlastnosti, které budou mít šanci uspět.

A co dnešní kupující chtějí? Jednoduše řečeno, vše lesklé a nové. Líbí se jim nerezové spotřebiče, dřevěné podlahy, otevřené prostory, velká okna a prvky, které domu dávají osobitý ráz a půvab, jako jsou sloupy, atypicky řešené prostory či zajímavé kruhové schodiště. Rozhlédněte se po svém domě a zjistěte, co byste bez větší finanční investice mohli vylepšit a co by zvýšilo jeho hodnotu na trhu.

Jak podpořit prodej domu? , fotka

 

Nenadsazujte cenu

Možná máte pokušení nadsadit cenu, abyste měli později z čeho slevovat. Ukazuje se, že tento fígl však není nejlepších řešením a může zhatit i velmi dobrý obchod. Dům s vyšší cenou bude pravděpodobně na trhu delší dobu a vy se nevyhnete slevování – to však na zájemce působí negativně a ti se začnou ptát, co je s domem v nepořádku, že ho nemůžete tak dlouho prodat. Cílem prodeje je spokojenost na obou stranách, proto dům ohodnoťte cenou jemu přiměřenou.

Jak podpořit prodej domu? , fotka

 

Výběr dobré realitní kanceláře je základ

Profesionální realitní makléř zvládne práci zkušeného obchodníka, marketingového specialisty i psychologa, který ví, jak zapůsobit na city druhých. Stane se vaší pravou rukou a váš dům představí jako bydlení snů. Proto si na výběru realitní kanceláře i makléře dejte záležet a nebojte se spolehnout na svoji intuici.



Diskutovat Tisknout článek

Hodnocení článku

hlasů: 1

Diskuze

Článek Jak podpořit prodej domu? zatím nikdo nekomentoval. Buďte první!

počet příspěvků: 0

Zobrazit diskuzi » Přidat příspěvek

Najděte si své bydlení

Vybírejte z více jak 114000 nemovitostí v ČR

Nemovitost

Kraj

Obsahuje text

Poradna

V tuto chvíli neexistují žádné záznamy







veletrhy

Veletrhy - foto, Buďte krásná a zdravá! Veletrh INTERBEAUTY PRAGUE představí to nejlepší z kosmetiky, nehtového designu a zdravého životního stylu., Hyperbydleni.cz

Buďte krásná a zdravá!...

10.10.2018

Holešovické výstaviště ožije na začátku...

Veletrhy - foto, Veletrh zdravého životního stylu BIOSTYL – ECOWORLD 2018, Hyperbydleni.cz

Veletrh zdravého život...

05.10.2018

Letos společně s veletrhem krásy INTERBEAUTY...

Veletrhy - foto, Chcete se dobře vyspat? Jak na to, zjistíte na podzimním veletrhu FOR INTERIOR., Hyperbydleni.cz

Chcete se dobře vyspat...

03.10.2018

Zná to asi každý, když se dobře nevyspíme, není...

Veletrhy - foto, Veletrhy FOR TOYS, FOR BABIES, FOR GAMES: Pobaví děti i rodiče a poradí s vánočními dárky, Hyperbydleni.cz

Veletrhy FOR TOYS, FOR...

27.09.2018

Souběh veletrhů FOR TOYS, FOR BABIES a FOR...

Další veletrhy »

Články z našich webů

vlevo
vpravo